<> EMELIE SUNDBERG - Inställda planer och STOR frustration
Idag skulle jag ha varit på resande fot och spelat in podd med planerna blev inställda vilket tyvärr kommer att innebära att det inte kommer att komma ut någon podd denna vecka. Trist som tusan, men ibland blir det så.
 
Istället började jag dagen med en kopp kaffe och en skål rysk yoghurt. Har ni testat Rysk yoghurt? Om inte, gör det. Den är mycket rundare och mildare i smaken än grekisk eller turkisk yoghurt. Once you go russian, you´ll never go back. Toppa med valnötter och flytande honung!
Sen tog jag en sväng i trädgården och rev upp några dahliaknölar som liksom aldrig riktigt blev något i år. Mina sommarblommor är inget jag skryter om. Jag lär mig och gör bättre nästa år. Det är dock svårt att ha en blomstrande trädgård när man är bortrest så mycket på sommaren.
Några tappra luktärtor som klarat frosten fick komma in in i värmen.
Sen fick jag chans att sitta och stirra på vår altandörr som jag är MÄKTA irriterad över. Den är jättefin såklart, men måtten på den stämmer inte med hur vi sa att vi ville ha dörren i juni när Mockfjärds var här. Så nu ska jag bråka med Mockfjärds och behöva vänta YTTERLIGGARE på att få köket helt klart. Få saker gör mig så gråhårig och tjurig som när företag slarvar. Det skulle vara att behöva vänta på saker då...
Nu ska jag hämta barnen och ta Noah till frisören. Imorgon väntar skolfotografering på förskolan och då måste man se snajdig ut, det är sen gammalt!
 
Kram

Kommentera

Publiceras ej