<> EMELIE SUNDBERG - Lampbonanza
Inlägget innehåller Adlinks
Jag vet inte hur det är med er men så fort det blir höst och lite mörkare på kvällarna börjar jag googla på lampor. Det där med belysning alltså, A och O för ett mysigt hösthem. Hemmet kan vara supermysigt på dan, men så fort det blir mörkt blir det ogästvänligt om du inte har flera belysningspunkter i varje rum. Det här är något jag jobbat jättemycket med i Noahs rum nu och han har just nu 4 smålampor i sitt rum och det tycker jag är minimun för optimalt mysljus. Självklart kollar vi först på andrahandsmarknaden men vill du ha tips på nyproducerade lampor har jag tagit fram några favoriter hos Ellos.
(null)
 
Du hittar vägglampan i mässing här, Den svarta vägglampan med lång arm här vägglampan med 2 armar  här vägglampan på hylla med inbyggd USB (Hur smart?) här klassisk skomakarlampa här fönsterlampor i porslin här (Finns i fler färger) svart modern bordslampa här
 
Något som hjälpt mig jättemycket med hur man ska tänka kring det här med belysning är avsnittet av Inredningspodden med belysningsexperten Charlotte Gotfredsen. Det avsnittet hittar du här.
 
Något annat hon pratar mkt om är vikten av att belysa trädgården, något som jag är i full sjå med. Vill ni att jag delar med mig av mina tips där? Och gillar ni sådana här inlägg? Tryck då på hjärtat nedan!
 
Kram

Kommentera

Publiceras ej